Infolinia +48 731 739 351 biuro@topcars24.pl

Użytkowanie pojazdu wynajmowanego w TOPCARS - odpowiedzialność

Start Aktualności Użytkowanie pojazdu wynajmowanego w TOPCARS - odpowiedzialność
PODZIEL SIĘ

Użytkowanie pojazdu wynajmowanego w TOPCARS - odpowiedzialność

24/10/2018
wypożyczalnia samochodów topcars odpowiedzialność

Brak kaucji!

Wypożyczalnia samochodów TOPCARS nie pobiera kaucji od Klientów posiadających obywatelstwo polskie. Jedyny warunek jaki stawiamy przed Najemcą to płatność kartą. Zaznaczamy jednak, że NIE wymagamy karty kredytowej. Płatność w TOPCARS może zostać uiszczona zwykłą kartą jaką posługują się Państwo w sklepie podczas zakupu, np. artykułów spożywczych. Honorujemy polskie karty, a także karty zagraniczne – terminal płatniczy podczas płatności pyta czy chcieliby Państwo dokonać płatności w polskich złotych, czy też w walucie karty. Zwykle Nasi Klienci wybierają walutę karty.

Odpowiedzialność za wynajmowany pojazd

Wszystkie pojazdy włączone do floty wypożyczalni samochodów TOPCARS posiadają pełne ubezpieczenie: OC, AC, NNW oraz Assistance. Oznacza to, że w przypadku, gdy użytkowany przez Państwa pojazd zostanie uszkodzony z winy osoby trzeciej, która jest znana – nie ponoszą Państwo żadnej finansowej odpowiedzialności za uszkodzenie pojazdu. Nie zwalnia to jednak nikogo z obowiązku dopełnienia wszelkich formalności, które ułatwią, a niekiedy nawet – umożliwią likwidację powstałej szkody.

W przypadku kolizji, wypadku oczywiste jest, że w pierwszej kolejności ratujemy ludzkie życie, zabezpieczamy miejsce zdarzenia, wzywamy wszelkie niezbędne służby. Jeśli jednak jest to niewielkie uszkodzenie, czyt. zwykła stłuczka parkingowa – w pierwszej kolejności kontaktujemy się z biurem wypożyczalni pod numerem +48 731 739 351. Podany numer telefonu dla użytkowników pojazdów wypożyczalni czynny jest całodobowo. Konsultant poinstruuje Państwa co robić w tej konkretnej sytuacji. Zazwyczaj prosi o wezwanie Policji na miejsce zdarzenia oraz o zapisanie danych takich jak Imię i Nazwisko sprawcy kolizji, marka i model pojazdu, numer rejestracyjny oraz nazwa towarzystwa ubezpieczeniowego i numer polisy pojazdu, który spowodował zdarzenie drogowe.

Mimo posiadania pełnego ubezpieczenia przez pojazdy włączone do floty wypożyczalni samochodów TOPCARS Najemca odpowiada za wynajmowany pojazd do 2000 zł – w razie uszkodzeń powstałych z Jego winy. Nie jest powiedziane, że w razie uszkodzenia pojazdu Najemca zostanie obciążony kwotą 2000 zł – może to być niższy koszt, np. koszt lakierowania tylko jednego elementu karoserii pojazdu. W przypadku kolizji wynajmowanym samochodem ograniczenie odpowiedzialności za wynajmowany pojazd do 2000 zł sprawia, że pojazdem podróżuje się znacznie spokojniej i bardziej komfortowo.

Zniesienie udziału własnego w szkodzie

Jak wspomniano wyżej, wynajmując pojazd Klient odpowiada za ewentualnie powstałe z Jego winy uszkodzenia do 2000 zł. Wypożyczalnia samochodów TOPCARS dba o komfort i spokój naszych Klientów i proponuje całkowite „Zniesienie udziału własnego w szkodzie” do 0 zł. Wiąże się to z kosztem w wysokości 20 zł brutto/dobę przy rezerwacji krótkoterminowej, 10 zł brutto/dobę przy rezerwacji średnio terminowej i tylko 5 zł brutto/dobę dla rezerwacji pojazd dłuższej niż 1 rok.

Jasne jest, że w przypadku kolizji na drodze, gdy sprawcą jest osoba trzecia – nie ponoszą Państwo odpowiedzialności finansowej za powstałe uszkodzenia. Nikt nie jest jednak doskonały i każdemu może zdarzyć się chwila zamyślenia. W takim przypadku zniesienie udziału własnego w szkodzie uchroni Państwa portfel przed jakąkolwiek odpowiedzialnością.

wypożyczalnia samochodów odpowiedzialność


Są jednak jeszcze inne sytuacje, w których bez wykupienia dodatkowego ubezpieczenia ponoszą Państwo koszty. Załóżmy, że pozostawili Państwo samochód pod sklepem, ktoś zarysował samochód, zbiegł z miejsca zdarzenia, a kamery pod supermarketem okazały się atrapami. Niestety, jeśli sprawca uszkodzenia nie jest znany – to Państwo ponoszą odpowiedzialność za naprawę takiego uszkodzonego elementu. Właśnie dlatego, przy rezerwacjach krótkoterminowych warto korzystać z możliwości wykupienia dodatkowego ubezpieczenia.

Pojazd zastępczy

Zgodnie z Ogólnymi Warunkami Umowy Wynajmujący, w wypadku unieruchomienia wynajmowanego samochodu na okres dłuższy niż 24 godziny, zapewnia Najemcy w ciągu: 24 godzin na terenie Polski i 48 godzin na terenie UE samochód zastępczy – zgoda na wyjazd poza granice Polski wydawana jest indywidualnie i wiąże się z dodatkowym kosztem w wysokości 100 zł. Wskazany przez Wynajmującego termin dostarczenia pojazdu zastępczego liczony jest od momentu uzyskania przez Wynajmującego informacji od Najemcy (osoby kierującej pojazdem) o wystąpieniu zdarzenia unieruchamiającego samochód lub od momentu stwierdzenia przez Wynajmującego, że unieruchomienie wynajmowanego samochodu potrwa dłużej niż 24 godziny (w zależności od tego, które z w/w zdarzeń następuje później).

Samochód zastępczy powinien odpowiadać klasie/grupie cenowej samochodu wynajętego, jednak w razie niemożności dostarczenia pojazdu tej samej klasy Wynajmujący zastrzega sobie prawo do podstawienia samochodu innej klasy.

Ogólne Warunki Umowy mówią jasno, że udostępnienie samochodu zastępczego nie nastąpi w razie:
- utraty dowodu rejestracyjnego lub/i polisy ubezpieczeniowej albo/i kluczyków od samochodu;
- rozliczania powstałej szkody w ciężar polisy AC (szkoda spowodowana przez Najemcę lub brak sprawcy szkody).

W praktyce wygląda to tak, że wszyscy jesteśmy ludźmi, więc jeśli Najemca pojazdu współpracuje z wypożyczalnią, stara się dopełnić wszelkich formalności, ułatwia, a wręcz chce pomóc w likwidacji szkody to nikt uparcie nie trzyma się umowy i oczywiście samochód zastępczy zapewniamy. Nawet jeśli umowa stanowi, że udostępnienie samochodu zastępczego nie przysługuje.

kia carens wynajem

Rezerwacja

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą przedstawioną na stronie internetowej oraz zachęcamy do składania zamówień na wynajem samochodów poprzez formularz rezerwacji pojazdu. W razie jakichkolwiek pytań służymy pomocą pod numerem infolinii +48 731 739 351 oraz na naszym chat’cie dostępnym w prawym dolnym rogu strony internetowej. Jesteśmy także dostępni pod adresem e-mail: biuro@topcars24.pl

Na listopad 2018 planowanych jest wiele jesiennych akcji promocyjnych także Naszych stałych Klientów zachęcamy do śledzenia swoich skrzynek mailowych 😊
  • Masz pytania? Skontaktuj się z nami!
  • Infolinia: +48 731 739 351