FAQ

Co warto wiedzieć?

W każdym miejscu działamy w ten sam sposób. Bez znaczenia czy wylądują Państwo na Lotnisku w Modlinie, czy Pyrzowicach, czy może będą odbierać Państwo auto w pobliżu dworca kolejowego lub autobusowego w innej miejscowości - wszędzie spotkają Państwo naszych Pracowników posiadających przy sobie charakterystyczną, niebieską teczkę z logo firmy TOPCARS. Wystarczy, że dokonają Państwo rezerwacji za pośrednictwem internetowego formularza lub zarezerwują Państwo auto telefonicznie kontaktując się z Naszą Infolinią, a samochód z wybranej grupy cenowej lub wyższej będzie podstawiony w wybrane miejsce o ustalonej porze.

Jakie warunki należy spełnić przy wynajmie samochodu?

  • Posiadanie prawa jazdy (min. 1 rok)
  • Posiadanie ważnego dokumentu tożsamości: dowodu osobistego lub paszportu
  • Posiadanie własnej, imiennej karty płatniczej/debetowej lub kredytowej
  • Osoba wynajmująca musi mieć ukończone 21 lat

Najczęściej zadawane pytania

Czy pobieracie kaucję za wypożyczenie samochodu?

Od osób, które posiadają obywatelstwo polskie nie pobieramy kaucji za wynajem samochodów.
Kaucja jest pobierana w przypadku, gdy Najemca samochodu nie posiada obywatelstwa polskiego a jej wysokość zależna jest od klasy wypożyczanego samochodu i wynosi odpowiednio:
KLASA A, A+, B – 1000 zł;
KLASA C, C+, C+ AUT – 1500 zł;
KLASA D, SUV, VAN – 2000 zł;
KLASA R (BUS) – 2500 zł;
KLASA E – 3000 zł.

Najemca nieposiadający obywatelstwa polskiego może być zwolniony z obowiązku wniesienia kaucji podczas wynajęcia samochodu w przypadku wykupienia dodatkowego ubezpieczenia w postaci zniesienia udziału własnego w szkodzie (ZUWwS) w pakiecie pełnym (40,00 zł/doba).

Czy jest limit kilometrów podczas wynajmu samochodów?

To zależy od rezerwacji:
- wynajem samochodów krótkoterminowy od 1 do 29 dni -> brak limitu kilometrów
- wynajem samochodów średnioterminowy od 1 do 12 miesięcy -> obowiązujący limit kilometrów to 4000/miesiąc
- wynajem samochodów długoterminowy od 13 miesięcy i więcej -> obowiązujący limit kilometrów to 4000/miesiąc

Jak mogę zapłacić wypożyczalni samochodów TOPCARS za wynajem?

W naszej wypożyczalni płatność za wypożyczenie samochodu możliwa jest wyłącznie za pomocą karty płatniczej LUB karty kredytowej, z góry za cały okres wypożyczenia samochodu w momencie jego wydania dla Klienta. Kierowcy wydający samochody zawsze posiadają przy sobie bezprzewodowe terminale płatnicze.

Czy za wynajem samochodu może zapłacić ktoś inny niż Najemca?

Niestety, nie ma takiej możliwości by za wypożyczenie samochodu zapłaciła osoba trzecia.
Obowiązująca zasada w wypożyczalni samochodów to: NAJEMCA MUSI BYĆ PŁATNIKIEM I POSŁUŻYĆ SIĘ SWOJĄ, IMIENNĄ KARTĄ PŁATNICZĄ LUB KREDYTOWĄ.

W którym miejscu na lotnisku mogę odebrać / wypożyczyć samochód?

Po wyjściu ze strefy odbioru bagażu nasz kierowca będzie na Państwa oczekiwał w hali przylotów. Dla ułatwienia kierowca posiada przy sobie granatową teczkę z logo firmy TOPCARS. Posiada również umowę, na której podany jest przez Państwa numer kontaktowy, pod który dzwoni 10 min przed planowanym wydaniem samochodu, aby ustalić szczegóły wydania.

W którym miejscu na lotnisku mogę zwrócić wypożyczony samochód?

Na lotnisku kierowca oczekuje na Państwa przed terminalem odlotów i kontaktuje się 10 min przed planowanym zwrotem auta, aby ustalić dokładne szczegóły jego zwrotu.

Nie posiadam karty kredytowej czy wynajmę u was samochód?

Tak, jak najbardziej wynajmą Państwo samochód w TOPCARS. Nie wymagamy karty kredytowej przy wypożyczeniu samochodu, płatności za wynajem samochodu można dokonać zwykłą karta płatniczą (debetową).

Nie posiadam polskiej karty płatniczej czy wynajmę u was samochód?

Tak oczywiście, wynajmą Państwo samochód w TOPCARS. Honorujemy płatności kartami zagranicznymi. W momencie wydania samochodu, kierowca jedynie dodatkowo zapyta w jakiej walucie chcieliby Państwo zapłacić za wynajem samochodu (w walucie banku, w którym posiadają Państwo kartę, czy może w polskich złotych).

Czy posiadając prawo jazdy z innego kraju niż Polska mogę wynająć samochód?

Tak, w TOPCARS można wypożyczyć samochód w takim przypadku. Prawa jazdy z innych krajów są przez nas uznawane i jak najbardziej wynajmiemy samochód.

Jakie dokumenty potrzebuję, aby wynająć samochód?

Do wypożyczenia samochodu potrzebujemy dokumentów takich jak:
- PRAWO JAZDY;
- DOWÓD OSOBISTY LUB PASZPORT;
- WŁASNA, IMIENNA KARTA PŁATNICZA LUB KREDYTOWA

Jakie są warunki wypożyczenia samochodu?

Osoba wynajmująca samochód musi mieć prawo jazdy ważne min. od 1 roku ORAZ mieć ukończone 21 lat.

Czy wypożyczalnia samochodów wystawia faktury VAT?

Tak, jak najbardziej za wynajem samochodów możemy wystawić fakurę VAT. Podczas składania rezerwacji, w wyznaczonej rubryce NIP, prosimy jedynie o podanie numeru NIP do faktury. Chęć otrzymania faktury za wypożyczenie samochodu należy Nam również zgłosić podczas podpisywania umowy najmu samochodu - to ostatni moment by otrzymać fakturę za wynajem samochodu. Jest to spowodowane zmianą przepisów od 1 stycznia 2020 roku.

Czy wynajmowane samochody posiadają ubezpieczenie?

Tak, wypożyczane samochody posiadają pełne ubezpieczenie: OC, AC, NNW oraz Assistance.

Jak mogę zarezerwować / wynająć samochód?

Rezerwację samochodu można zrobić na naszej stronie internetowej za pomocą formularza rezerwacji działającego 24h na dobę lub można skorzystać w godzinach od 09:00 do 22:00 z pomocy naszego konsultanta telefonicznego, który z przyjemnością przyjmie rezerwację samochodu z wybranej grupy cenowej i zaproponuje, najlepszy dla Państwa potrzeb, preferowany samochód.

Czy można zwrócić wynajmowany samochód w innym oddziale?

Tak. Wynajmowany samochód można zwrócić w innym oddziale pod warunkiem, że rezerwacja jest nie krótsza niż 4 dni.

Jaką ponoszę odpowiedzialność za wypożyczony samochód?

W momencie podpisania umowy odpowiedzialność finansowa jaką Państwo ponosicie za wynajmowany samochód wynosi 2000 zł. Jest możliwość zniesienia tej odpowiedzialności, wymaga to jedynie wykupienia dodatkowego ubezpieczenia – zniesienie udziału własnego w szkodzie. Ubezpieczenie występuje w dwóch wariantach ochronnych:
a) Podstawowym (20 PLN/doba) – obejmuje: OC, uszkodzenia zewnętrzne karoserii (nie obejmuje: uszkodzeń opon i felg, uszkodzeń szyb, szkody całkowitej, kradzieży);
b) Pełnym (40 PLN/doba) – obejmuje: OC, uszkodzenia zewnętrzne karoserii, uszkodzenia opon i felg, uszkodzenia szyb, szkodę całkowitą, kradzież.

Jakie są koszty usługi podstawienie samochodu na lotnisko?

Podstawienie samochodów na lotniska w Warszawie, Modlinie, Rzeszowie, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu oraz Gdańsku są całkowicie bezpłatne - niezależnie od okresu rezerwacji.

Czy wynajmowanymi samochodami można wyjeżdżać poza granice RP?

Wyjazd poza granice kraju wynajmowanym samochodem jest możliwy, po wcześniejszym uzyskaniu zezwolenia na taki wyjazd oraz wymaga wykupienia dodatkowego ubezpieczenia assistance (100 zł) obejmującego kraje UE. Nie zezwalamy na wyjazd samochodem wypożyczalni do krajów nie będących w UE.

Czy wynajmowany samochód może prowadzić dwóch kierowców?

Tak, wypożyczony samochód może prowadzić dwóch, trzech i więcej kierowców. W momencie wypełniania formularza rezerwacji wystarczy w rubryce: informacje dodatkowe; dopisać, że z samochodu będzie korzystało II lub więcej kierowców. Jest to opcja całkowicie bezpłatna. O dane drugiego kierowcy i kolejnych prosimy dopiero po wpłynięciu i rozpatrzeniu złożonego zamówienia na wynajem samochodu.

Czy można odebrać zarezerwowany samochód po godzinie 20:00?

Można bez problemu odebrać samochód z wypożyczalni po godzinie 20:00, wiąże się to z dodatkową opłata w wysokości 40 zł za obsługę nocną, naliczaną w godzinach 20:00 – 08:00, ale tak - jest to możliwe o każdej porze dnia i nocy. Oczywiście, po złożeniu zamówienia na wynajem samochodu odpowiednio wcześniej. Zamówienia na wynajem samochodu rozpatrywane są w godzinach 8:00-23:00 od poniedziałku do niedzieli.

Czy występują jeszcze jakieś dodatkowe koszty związane z wynajmem samochodu?

W naszej wypożyczalni nie mamy żadnych dodatkowych, ukrytych kosztów za wynajem samochodów. Wszelkie koszty związane z wypożyczeniem samochodów ujęte są w formularzu rezerwacji samochodu oraz Ogólnych Warunkach Umowy dostępnych na naszej stronie internetowej.

Czy podane ceny za wynajem samochodów uwzględniają podatek?

Wszystkie ceny dot. wypożyczenia samochodów podawane na naszej stronie internetowej to kwoty brutto, zawierają już podatek VAT.

Czy mają Państwo w ofercie dodatkowe akcesoria do wynajmowanych samochodów?

Tak, w naszej ofercie można dobrać do wynajmowanego samochodu dodatkowe akcesoria takie jak np. fotelik/podkładka dla dziecka lub nawigacja GPS. Wszystkie te akcesoria można dobrać do wypożyczanego samochodu bezpłatnie - przy rezerwacjach dłuższych niż 14 dni. Dla rezerwacji od 1 do 14 dni koszt wynajmu akcesoriów to 10 zł/doba.

Czy istnieje możliwość przedłużenia usługi wynajem samochodu, która już trwa?

Zgodnie z Ogólnymi Warunkami Umowy dostępnymi do wglądu na naszej stronie internetowej, jeżeli minimum 48h wcześniej zostaniemy poinformowani o chęci dalszego przedłużenia najmu samochodu i wynajmowany samochód będzie dostępny, oczywiście jest możliwość przedłużenia jego najmu. Jesteśmy jednak również skłonni przedłużyć wynajem samochodu nawet jeśli jego planowany zwrot miał mieć miejsce "za kilka godzin" - oczywiście, jeśli wypożyczany samochód jest dostępny. Bardzo nie lubimy sytuacji, gdy nasz kierowca dociera w umówione miejsce zwrotu auta o ustalonej porze, a podczas kontaktu telefonicznego Najemca samochodu stwierdza, że chciałby przedłużyć wynajem samochodu - w takich sytuacjach, nie zezwalamy na przedłużenie wynajmu samochodu.

Czy mogę zwrócić wcześniej samochód do wypożyczalni?

Można wcześniej zwrócić samochód, jedynie prosimy na 2h przed planowanym zwrotem wynajmowanego samochodu poinformować nas pod numerem infolinii o takim zamiarze. Kierowca w końcu musi dotrzeć wcześniej w umówione miejsce zwrotu, a przecież nie ma zdolności teleportacji :)

Co w przypadku, gdy samochód ulegnie awarii i nie będzie możliwości kontynuowania podróży?

W przypadku, gdy samochód wypożyczalni ulegnie awarii niezwłocznie prosimy o kontakt z naszą infolinią. Jeżeli nie ma możliwości dalszego poruszania się wynajmowanym samochodem - organizujemy samochód zastępczy.

Co powinienem zrobić w przypadku kolizji wynajmowanym samochodem z innym uczestnikiem ruchu lub jakiejkolwiek szkody na wypożyczanym samochodzie?

Gdy dojdzie do kolizji z udziałem wynajmowanego samochodu w pierwszej kolejności prosimy zabezpieczyć samochód i miejsce kolizji oraz niezwłocznie powiadomić nas o zaistniałym zdarzeniu. Następnie proszę wezwać Policję na miejsce zdarzenia.

Jakie samochody posiadacie we flocie TOPCARS?

W swojej flocie posiadamy dostępne na wynajem samochody z różnych klas i grup cenowych. Generalnie są to samochody nie starsze niż 3-4 lata z ekonomicznymi, zazwyczaj benzynowymi, silnikami. Posiadamy małe, miejskie samochody z klasy A, hatchbacki z klasy B, typowe sedany – C, kombi – D, SUVy, siedmioosobowe VANy, a także busy dziewięcioosobowe. Zapraszamy do zapoznania się z flotą samochodów w zakładce „SAMOCHODY”.

Czy na stronie internetowej znajdują się rzeczywiste zdjęcia wynajmowanych samochodów?

Na stronie internetowej znajdują się poglądowe grafiki włączonych do floty TOPCARS modeli samochodów.

Na ile wcześniej muszę zarezerwować samochód przed planowaną datą jego odbioru?

Teoretycznie – zgodnie z Ogólnymi Warunkami Umowy – wymagamy złożenia zamówienia na wynajem samochodu co najmniej 24 godziny przed planowaną datą jego wydania określoną w formularzu internetowym.

Praktycznie, jeśli auto jest dostępne i nie występują żadne inne problemy logistyczne, samochód możemy wydać dla Klienta nawet w ciągu 1-2 godzin od wpłynięcia zamówienia dot. wypożyczenia samochodu.

Należy jednak pamiętać, że liczba samochodów we flocie TOPCARS jest ograniczona, więc jeśli potrzebujesz samochodu na weekend, „długi weekend”, święta wielkanocne, święta Bożego Narodzenia, w okresie noworocznym lub wakacyjnym – rezerwacje należy składać nawet z kilkutygodniowym wyprzedzeniem.

Czy wynajmowane samochody są oznaczone logo wypożyczalni?

Samochody wypożyczane przez TOPCARS nie są w żaden sposób oznaczone. Ponadto, zgodnie z Ogólnym Warunkami Umowy TOPCARS, zabrania się oklejania pojazdów materiałami reklamowymi lub informacyjnymi.

Czy otrzymam samochód, który zarezerwowałem?

Jest to prawdopodobne, lecz nigdy nie dajemy stuprocentowej gwarancji na konkretny model samochodu przy rezerwacji krótkoterminowej (1-29 dni). W formularzu rezerwacji samochodu jasno napisaliśmy, że należy wybrać interesujący Cię segment pojazdów, a następnie trzeba wskazać preferowany pojazd. Gwarantujemy jednak, że otrzymają Państwo pojazd z wybranej grupy cenowej lub wyższej – oczywiście w zarezerwowanej cenie.

Zastrzegamy to również w Ogólnych Warunkach Umowy najmu samochodu: „14. W razie niemożności dostarczenia preferowanego pojazdu przez Wynajmującego w terminie określonym w rezerwacji potwierdzonej, Wynajmujący zapewni Najemcy inny pojazd z tej samej grupy cenowej lub wyższej.”

Jest to spowodowane tym, iż samochody TOPCARS są w ciągłym ruchu, nie stoją i nie czekają na Klienta, który zarezerwował samochód, np. na za 2 miesiące. Ze względu na ogromną liczbę zdarzeń losowych takich jak uszkodzenia pojazdów, awarie, zagubienie kluczyków itp. w wypożyczalni samochodów nie jesteśmy w stanie stwierdzić czy dostępność samochodów nie ulegnie jeszcze zmianie. Nigdy nie gwarantujemy konkretnego modelu auta, czy też rodzaju silnika. W skrajnych sytuacjach, np. w okresie wakacyjnym, musielibyśmy niektórych Klientów informować o zamianie samochodów nawet kilka razy w ciągu jednego dnia. Niestety, nie jesteśmy w stanie przewidzieć czy pojazd wracający do Nas od poprzedniego Klienta nawet kilka godzin przed Jego wydaniem dla Państwa wróci sprawny .

Czy w razie kolizji wypożyczonym samochodem ponoszę odpowiedzialność finansową?

W razie kolizji wypożyczonym samochodem odpowiedzialność finansowa Najemcy zależy od wybranego pakietu ubezpieczenia oraz od tego kto jest sprawcą kolizji lub czy sprawca kolizji jest znany.

W przypadku braku wykupienia dodatkowego ubezpieczenia znoszącego udział własny w szkodzie Najemca samochodu ponosi odpowiedzialność finansową, gdy jest on sprawcą zdarzenia lub jeśli sprawca uszkodzenia wynajmowanego samochodu jest nieznany. W takiej sytuacji Najemca obciążany jest Opłatą administracyjną w związku ze zdarzeniem drogowym w wysokości 2000 zł.

Oczywiście, Najemca samochodu ma możliwość wykupienia dodatkowego ubezpieczenia – zniesienie udziału własnego w szkodzie (ZUWwS), które w zależności od wykupionego pakietu znosi opłatę administracyjną w związku ze zdarzeniem drogowym w określonym zakresie:

  1. Podstawowym (20 PLN/doba) – obejmuje: OC, uszkodzenia zewnętrzne karoserii (nie obejmuje: uszkodzeń opon i felg, uszkodzeń szyb, szkody całkowitej, kradzieży);
  2. Pełnym (40 PLN/doba) – obejmuje: OC, uszkodzenia zewnętrzne karoserii, uszkodzenia opon i felg, uszkodzenia szyb, szkodę całkowitą wraz z pojazdem zastępczym, kradzież.

UWAGA! Zniesienie udziału własnego w szkodzie (ZUWwS) nie obowiązuje w przypadku umyślnego i celowego uszkodzenia wynajmowanego samochodu.

UWAGA!! Zniesienie udziału własnego w szkodzie (ZUWwS) nie zwalnia Najemcy z obowiązku dopełnienia wszelkich formalności na miejscu zdarzenia umożliwiających TOPCARS likwidację powstałej szkody na wypożyczonym samochodzie.

Z jakim stanem paliwa otrzymuję wypożyczany samochód?

Wypożyczane samochody w TOPCARS mają zazwyczaj pełny zbiornik paliwa i z takim samym stanem paliwa trzeba zwrócić wynajmowany samochód. Istnieje możliwość zwrotu samochodu z niższym poziomem paliwa w zbiorniku niż podczas odbioru samochodu, lecz wiąże się to z koniecznością uregulowania różnicy w ilości paliwa. Opłata z tym związana wynosi 6 zł brutto/litr brakującego paliwa.

Z jakim stanem paliwa muszę zwrócić wypożyczany samochód?

Wynajęty samochód w TOPCARS powinien zostać zwrócony z takim samym stanem paliwa w zbiorniku jak podczas odbioru samochodu. Istnieje możliwość zwrotu wynajętego samochodu z niższym poziomem paliwa w zbiorniku niż podczas jego odbioru, lecz wiąże się to z koniecznością uregulowania różnicy w ilości paliwa. Opłata z tym związana wynosi 6 zł brutto/litr brakującego paliwa.

W jakim stanie czystości muszę zwrócić wynajęty samochód?

Wypożyczany samochód w TOPCARS należy zwrócić w takim samym stanie czystości w jakim się go odebrało. Oczywiście, staramy się by każdy wynajmowany przez nas samochód był czysty.

W przypadku zwrotu brudnego samochodu Najemca jest obciążany opłatą w wysokości 50 PLN.

W szczególnych przypadkach, Najemca jest obciążany opłatą w wysokości 50 PLN samochodu brudnego zewnątrz i 50 PLN w przypadku samochodu brudnego wewnątrz, ale są to naprawdę skrajne przypadki. Niestety, niektórzy Najemcy samochodów wyjątkowo nie szanują cudzego mienia.

Czy akceptujecie płatność za wynajem samochodu kartą American Express?

W naszej wypożyczalni płatność za wypożyczenie samochodu możliwa jest wyłącznie za pomocą karty płatniczej LUB karty kredytowej, z góry za cały okres wypożyczenia samochodu w momencie jego wydania dla Klienta. Kierowcy wydający samochody zawsze posiadają przy sobie bezprzewodowe terminale płatnicze.

Niestety, karty American Express stanowią wyjątek w TOPCARS. Płatność kartą American Express za wynajem samochodu w  TOPCARS nie jest możliwa.

Czy akceptujecie płatność za wynajem samochodu przez NFC?

Niestety, nie akceptujemy płatności za wynajem samochodu przez NFC.

Obowiązująca zasada w wypożyczalni samochodów TOPCARS to: NAJEMCA MUSI BYĆ PŁATNIKIEM I POSŁUŻYĆ SIĘ SWOJĄ WŁASNĄ, IMIENNĄ KARTĄ PŁATNICZĄ LUB KREDYTOWĄ.

Czy akceptujecie płatność za wynajem samochodu z użyciem BLIK?

Niestety, nie akceptujemy płatności za wypożyczenie samochodu z użyciem BLIK.

Obowiązująca zasada w wypożyczalni samochodów TOPCARS to: NAJEMCA MUSI BYĆ PŁATNIKIEM I POSŁUŻYĆ SIĘ SWOJĄ WŁASNĄ, IMIENNĄ KARTĄ PŁATNICZĄ LUB KREDYTOWĄ.

Czy akceptujecie płatność za wynajem samochodu przelewem?

Niestety, nie akceptujemy płatności za wypożyczenie samochodu przelewem. Oczywiście, można uregulować płatność za wynajem samochodu przelewem w niemalże całości, lecz podczas wydania samochodu dla Klienta nasz kierowca MUSI pobrać chociaż najmniejszą płatność za wynajem samochodu celem weryfikacji danych Klienta.

Obowiązująca zasada w wypożyczalni samochodów TOPCARS to: NAJEMCA MUSI BYĆ PŁATNIKIEM I POSŁUŻYĆ SIĘ SWOJĄ WŁASNĄ, IMIENNĄ KARTĄ PŁATNICZĄ LUB KREDYTOWĄ – nie pobieramy kaucji, więc płatność własną kartą jest wymagana.

Czy mogę zapoznać się z umową najmu samochodu przed złożeniem rezerwacji?

Warunki umowy najmu samochodu dostępne są na naszej stronie internetowej w zakładce: www.topcars24.pl/warunki-umowy .

Czy otrzymam kopię umowy najmu wypożyczanego samochodu?

Podczas odbioru wypożyczanego samochodu sporządzane są dwie papierowe kopie umowy najmu samochodu – jedna dla wypożyczalni TOPCARS, druga dla Najemcy samochodu. W związku z powyższym, odpowiadając na pytanie – tak, otrzymasz kopię umowy najmu wypożyczanego samochodu.

Czy i w jakim czasie muszę uiścić opłatę rezerwacyjną wypożyczanego samochodu?

Zaakceptowane przez Wynajmującego zamówienie Najemcy na wynajem samochodu zostanie zrealizowane pod warunkiem dokonania opłaty rezerwacyjnej. Opłata rezerwacyjna może zostać uregulowana przelewem tradycyjnym lub za pośrednictwem portalu przelewy24.pl.

Szczegółowe informacje dotyczące wpłaty opłaty rezerwacyjnej przesyłane są przez Wynajmującego do Najemcy w wiadomości e-mail na adres podany przez niego w formularzu zamówienia na wynajem samochodu dopiero po zaakceptowaniu przez Wynajmującego złożonego zamówienia przez Najemcę.

  1. Najemca dokonujący rezerwacji wynajmu samochodu co najmniej 5 dni przed planowanym terminem jego wydania zobowiązany jest do wpłacenia opłaty rezerwacyjnej w wysokości 150 PLN.
  2. Jeżeli wydanie auta nastąpi w okresie krótszym niż 5 dni od daty złożenia rezerwacji Najemca zobowiązany jest do wpłaty opłaty rezerwacyjnej w trybie natychmiastowym.
Czy opłata rezerwacyjna wypożyczanego samochodu jest zwracana jeśli zrezygnuję z jego wynajmu?

Najemcy rezygnującemu z rezerwacji na więcej niż 5 dni przed zdeklarowanym dniem wydania samochodu wpłacona opłata rezerwacyjna zostanie zwrócona na konto, z którego została wpłacona.

W przypadku spełnienia w/w warunków Wynajmujący dokona zwrotu opłaty rezerwacyjnej na konto Najemcy w terminie do 7 dni roboczych.

W przypadku, gdy rezygnacja z wynajmu samochodu przez Najemcę nastąpi na 5 dni i mniej, wpłacona opłata rezerwacyjna wypożyczanego samochodu nie podlega zwrotowi.

W jaki sposób mogę zapłacić za przedłużenie najmu wypożyczonego samochodu?

Za przedłużenie najmu wypożyczonego samochodu można zapłacić za pomocą wygenerowanego linku z portalu przelewy24.pl, przelewem tradycyjnym lub bezpośrednio w biurze firmy za pomocą karty debetowej lub kredytowej.

W przypadku przedłużenia najmu samochodu o jedną dobę Najemca jest zobowiązany do uregulowania należności za przedłużenie najpóźniej w momencie zwrotu samochodu do wypożyczalni.

W przypadku przedłużenia najmu samochodu na okres dłuższy niż jedna doba, Najemca zobowiązany jest do uregulowania należności za przedłużenie maksymalnie do daty i godziny pierwotnie ustalonego zwrotu samochodu. Płatność musi być uregulowana „z góry” za cały okres przedłużenia najmu samochodu.

Czy muszę płacić za wyjazd wynajmowanym pojazdem z parkingu przed lotniskiem?

Zgodnie z Ogólnymi Warunkami Umowy najmu samochodu, w przypadku wydania auta w miejscach, gdzie pobierana jest opłata parkingowa za wjazd do strefy płatnego parkowania Najemca zobowiązany jest do uregulowania tej należności na podstawie otrzymanego od kierowcy wypożyczalni - biletu parkingowego.

W przypadku zwrotu samochodu w wyżej wymienionych lokalizacjach koszt opłaty parkingowej pokrywa TOPCARS na podstawie biletu parkingowego otrzymanego od Najemcy samochodu.

Z całą pewnością, istotne dla obu stron jest to by bilet parkingowy nie zaginął.

Czy wynajmowanym samochodem może kierować drugi kierowca?

Wynajmowanym samochodem może kierować drugi kierowca o ile jego dane zostały wpisane na umowę najmu samochodu. Istnieje również możliwość dopisania trzeciego, czwartego i kolejnych kierowców do umowy najmu samochodu.

By uczulić niektórych Najemców samochodów TOPCARS zaznaczamy od razu w tym momencie, że TOPCARS zabrania wykonywania zarobkowego przewozu osób lub rzeczy wynajmowanym samochodem chyba, że TOPCARS wyrazi na to zgodę podpisując z Najemcą stosowny Aneks do Umowy Najmu Pojazdu.

Czy wynajmowanym samochodem może kierować drugi kierowca, który ma prawo jazdy krócej niż rok?

Niestety, nie ma możliwości by wynajmowanym samochodem prowadził jakikolwiek kierowca, który ma prawo jazdy krócej niż rok. Wymóg posiadania prawa jazdy przez okres minimum 12 miesięcy poprzedzający datę zawarcia umowy najmu dotyczy wszystkich potencjalnych kierowców wypożyczonego samochodu.

Czy mogę uzyskać numer telefonu do Kierowcy, który podstawi mi wynajmowany samochód?

Oczywiście, służbowy numer telefonu do Kierowcy, który podstawi wypożyczany samochód w konkretnym mieście można uzyskać w kontakcie z naszą infolinią (+48 731 739 351) lub poprzez chat dostępny na naszej stronie internetowej, a także drogą mailową (biuro@topcars24.pl).

Opóźnienie samolotu – co zrobić w takiej sytuacji?

Jeśli masz zarezerwowany samochód w TOPCARS, a wiesz, że start Twojego samolotu się opóźnia – poinformuj nas o tym pod numerem infolinii (+48 731 739 351) lub drogą mailową (biuro@topcars24.pl). Podstawimy wypożyczany samochód przed terminal lotniska na odpowiednią godzinę.

W formularzu rezerwacji samochodu można również podać numer lotu, którym podróżujesz. Na pewno ułatwi Nam to pracę, a cały proces wydania auta przebiegnie znacznie sprawniej.

Jeśli nie posiadamy żadnej informacji o opóźnieniu lotu, a nasz Klient nie daje znaku życia – zgodnie z Ogólnymi Warunkami Umowy najmu samochodu w razie niedokonania przez Najemcę odbioru samochodu w terminie uzgodnionym przez strony do 2 godzin od wyznaczonej daty odbioru, umowa najmu ulega rozwiązaniu a rezerwacja zostaje anulowana. Wpłacona przez Najemcę opłata rezerwacyjna wypożyczanego samochodu w takim przypadku nie podlega zwrotowi.

Co jeśli samolot, którym podróżuję, zostanie przekierowany do innego miasta?

Jeśli samolot, którym podróżujesz, zostanie przekierowany do innego miasta w pierwszej kolejności, gdy będziesz miał tylko możliwość musisz nas o tym poinformować pod numerem infolinii (+48 731 739 351) lub drogą mailową (biuro@topcars24.pl). W takiej sytuacji przewoźnik organizuje komunikację autobusową i transport do docelowego portu lotniczego – umawiamy wtedy nową godzinę wydania samochodu, a nasz kierowca podstawi wypożyczany samochód przed terminal lotniska na odpowiednią godzinę.

Oczywiście, jeśli chcesz wynająć samochód w TOPCARS z lotniska, w którym jesteś i nie zamierzasz korzystać z komunikacji autobusowej przewoźnika – istnieje taka możliwość, jeśli posiadamy dostępne samochody. Postaramy się zorganizować wszystko jak najszybciej jest to możliwe.

Co się dzieje jeśli spóźnię się na umówiony zwrot wypożyczanego samochodu?

Jeśli spóźnisz się na umówiony zwrot wypożyczanego samochodu – poinformuj nas o tym pod numerem infolinii (+48 731 739 351) lub drogą mailową (biuro@topcars24.pl). Przekroczenie czasu trwania najmu ponad 1 godzinę powoduje zwiększenie odpłatności jak za całą następną dobę. Jeśli samochód nie jest zarezerwowany dla kolejnego Klienta – nie robimy problemów w związku z zaistniałą sytuacją. Podstawą normalnej współpracy jest kontakt z wypożyczalnią.

Brak zgłoszenia zamiaru przedłużenia najmu samochodu i niezwrócenie samochodu w ciągu 2 godzin od momentu zakończenia umowy najmu samochodu traktowane jest jako przywłaszczenie samochodu o czym Wynajmujący powiadomi organy ścigania oraz będzie podstawą dla Wynajmującego do:

  1. Obciążenia Najemcy karą umowną w wysokości 1500 PLN;
  2. Obciążenia Najemcy wszelkimi stratami i ujemnymi skutkami jakie wynikną dla Wynajmującego z tytułu takiego naruszenia Regulaminu;
  3. Naliczenia odpłatności w wysokości 300% stawki dobowej za okres samowolnego przedłużenia.
Czy podstawiacie/odbieracie samochody do miast spoza oddziałów TOPCARS?

Wypożyczalnia samochodów TOPCARS podstawia i odbiera samochody w lokalizacjach wskazanych w internetowym formularzu rezerwacji samochodu. Oczywiście, istnieje możliwość przygotowania indywidualnej oferty podstawienia/odbioru samochodu z dowolnego miejsca na terenie Polski. Zapraszamy do kontaktu z Biurem Obsługi Klienta TOPCARS poprzez chat, infolinię, drogą mailową lub przez formularz kontaktowy.

Czy z wypożyczanym samochodem otrzymam jego dowód rejestracyjny i polisę ubezpieczeniową?

Z wypożyczanym samochodem w TOPCARS zazwyczaj otrzymasz wraz z kluczykami jego dowód rejestracyjny i polisę ubezpieczeniową, choć nie zawsze. Obecnie, na terenie Polski nie ma obowiązku posiadania przy sobie dowodu rejestracyjnego lub polisy ubezpieczeniowej od samochodu, którym się poruszamy, więc jeśli przy kluczykach od wynajmowanego samochodu nie ma ważnej polisy ubezpieczeniowej – nie ma co panikować.

By uczulić niektórych Najemców samochodów TOPCARS zaznaczamy od razu w tym momencie, że TOPCARS zabrania wykonywania zarobkowego przewozu osób lub rzeczy wynajmowanym samochodem chyba, że TOPCARS wyrazi na to zgodę podpisując z Najemcą stosowny Aneks do Umowy Najmu Samochodu. W przypadku naruszenia tego postanowienia Najemca jest zobowiązany do zapłaty kary umownej w wysokości 1500 PLN.

Czy wypożyczane samochody wyposażone są w AUX lub Bluetooth?

Wypożyczane samochody w TOPCARS należą do różnych klas i grup cenowych. Generalnie są to samochody nie starsze niż 3-4 lata z ekonomicznymi silnikami. Samochody wyposażone są zawsze w klimatyzację, radio, centralny zamek i inne podstawowe wyposażenie samochodów zapewniające bezpieczną jazdę. Posiadamy bardzo wiele modeli samochodów w różnych wersjach wyposażenia i nie jesteśmy w stanie zagwarantować, że konkretnie wynajmowany przez Ciebie samochód będzie miał takie wyposażenie.

Czy wypożyczane samochody wyposażone są w fabryczną nawigację GPS?

Wypożyczane samochody w TOPCARS należą do różnych klas i grup cenowych. Generalnie są to samochody nie starsze niż 3-4 lata z ekonomicznymi silnikami. Samochody wyposażone są zawsze w klimatyzację, radio, centralny zamek i inne podstawowe wyposażenie samochodów zapewniające bezpieczną jazdę. Posiadamy bardzo wiele modeli samochodów w różnych wersjach wyposażenia i nie jesteśmy w stanie zagwarantować, że konkretnie wynajmowany przez Ciebie samochód będzie miał takie wyposażenie.

W zakładce dodatki do wynajmowanego samochodu oferujemy osobno wynajem nawigacji GPS, choć mało kto z niej już korzysta. Obecnie, większość z nas korzysta z nawigacji w aplikacji w telefonie komórkowym.

Czy otrzymam zwrot pieniędzy za wymianę żarówki w wynajętym samochodzie?

Jeśli usterka została zgłoszona do Biura Obsługi Klienta drogą telefoniczną (+48 731 739 351) lub mailową (biuro@topcars24.pl) tuż po wypożyczeniu samochodu – oczywiście, uzyskasz zwrot pieniędzy za wymianę żarówki lub za uzupełnienie brakującego płynu do spryskiwaczy w wynajętym samochodzie. Wpadki niestety mogą zdarzyć się każdemu.

Jeśli jednak korzystasz z samochodu już kilka godzin, dni, tygodni, a w wynajmowanym samochodzie przepaliła się żarówka lub skończył się płyn do spryskiwaczy to w związku z tym, że są to typowo eksploatacyjne elementy samochodu jesteś zobowiązany do ich wymiany/uzupełnienia we własnym zakresie i na własny koszt – celem kontynuowania dalszej podróży w sposób bezpieczny i komfortowy.

Czy TOPCARS zajmuje się wynajmem samochodów na minuty lub godziny?

Wypożyczalnia samochodów TOPCARS obecnie nie zajmuje się wynajmem samochodów na minuty lub godziny.

Najkrótszy okres najmu samochodu osobowego wynosi 1 dzień (24 godziny) i za taki okres pobieramy opłatę. W przypadku, gdy Najemca zwróci auto przed terminem uwzględnionym w umowie, zwrot pieniędzy za niewykorzystany czas wynajmu nie będzie możliwy. Samochód jest wypożyczony w konkretnym okresie przez Ciebie, a wszystkie inne rezerwacje, które mogłyby zostać przyjęte na ten samochód są odrzucane.

Chcę wynająć samochód średnioterminowo lub długoterminowo. Co zrobić?

Jeśli chcesz wynająć samochód średnioterminowo lub długoterminowo zapraszamy do kontaktu z Biurem Obsługi Klienta TOPCARS drogą mailową (biuro@topcars24.pl) lub przez formularz kontaktowy dostępny na naszej stronie internetowej. Przygotujemy indywidualną ofertę.

Do przygotowania oferty musimy uzyskać takie informacje jak:

- preferowany samochód

- termin rozpoczęcia najmu samochodu

- miejsce wydania samochodu

- okres wynajmu samochodu

- przewidywany miesięczny przebieg pokonywany wynajmowanym samochodem 

Czy jako stałemu Klientowi przysługują mi rabaty?

Dla naszych stałych Klientów oferujemy cały czas różnego rodzaju karty, kody, bony rabatowe, konkursy i inne akcje rabatowe.

Już po pierwszym wypożyczeniu samochodu uzyskasz 5% rabatu na kolejny wynajem samochodu w TOPCARS. Na naszej stronie internetowej można okresowo także znaleźć kody rabatowe w wysokości 7-12% obniżające stawkę dobową za wynajem auta.

Nasi stali Klienci otrzymują również na swoje skrzynki mailowe inne kody rabatowe, których wysokości sięgają nawet 20% rabatu od stawki dobowej za wynajem auta.

Należy także śledzić nasz fanpage na Facebook’u oraz wizytówki Google – tam również pojawiają się różnego rodzaju promocje.

Gdzie mogę znaleźć kody rabatowe na wynajem samochodów?

Kody rabatowe na wynajem samochodów można uzyskać już po pierwszym wypożyczeniu samochodu wraz z fakturą za wynajem auta. Ponadto, na naszej stronie internetowej można okresowo także znaleźć kody rabatowe w wysokości 7-12% obniżające stawkę dobową za wynajem auta.

Nasi stali Klienci otrzymują również na swoje skrzynki mailowe inne kody rabatowe, których wysokości sięgają nawet 20% rabatu od stawki dobowej za wynajem auta.

Należy także śledzić nasz fanpage na Facebook’u oraz wizytówki Google – tam również pojawiają się różnego rodzaju promocje.

Czy mogę wymienić wynajmowany samochód na inny w czasie trwania umowy?

Podczas krótkoterminowego wypożyczenia samochodu w TOPCARS (1-29 dni) po kontakcie z Biurem Obsługi Klienta TOPCARS i po potwierdzeniu dostępności samochodów, oczywiście możesz wymienić wynajmowany samochód na inny w czasie trwania umowy w najbliższym oddziale naszej firmy.

Przy rezerwacji średnio- i długoterminowej umożliwiamy wymianę wynajmowanego samochodu na inny już po sześciu miesiącach wynajmu samochodu.

Kto jest Administratorem moich danych osobowych w TOPCARS?

Administratorem danych osobowych przetwarzanych przez TOPCARS jest Paweł Włodarczyk z siedzibą pod adresem ul. Wiśniowa 7, Pilchów (kod pocztowy: 37-464), adres e-mail: ado@topcars24.pl

Więcej informacji można uzyskać na naszej stronie internetowej w zakładce https://www.topcars24.pl/polityka-prywatnosci oraz z Ogólnych Warunków Umowy najmu samochodu w zakładce https://www.topcars24.pl/warunki-umowy .